Je bent hier: HCLInformatie
Handige links



Vandaag jarig
  • Patricia Nierop Groot - Stuij
  • Patricia Nierop Groot - Stuij

Zoeken
HCL

Postadres
Hockeyclub Leerdam
P/a Boeylaan 10
4143 BX Leerdam

Bezoekadres
Clubhuis Glaspark 
Bruininxdeelsekade 4
4143 LM Leerdam
0345 612307
[email protected]

Belangrijke e-mailadressen

Naar de KNHB site KNHB
Informatie over HC Leerdam
Klik voor meer informatie over de betreffende categorie
 
01 Algemene informatie (6) 
02 Clubtenue (4) 
03 Accommodatie (8) 
04 Lidmaatschap (4) 
05 Materiaal (7) 
06 Scheidsrechters en Wedstrijdzaken (4) 
07 Tips voor scheidsrechters (5) 
08 Trainers (1) 
10 Wegwijs op de site (5) 
12 Sleutels (1) 

 

Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected]



05 Materiaal 
05a Materialencommissie 
 

De materialen commissie ([email protected]) is verantwoordelijk voor de inkoop van materialen, het beheer van de voorraad en het onderhoud van materialen, de opslag van materialen in het clubgebouw en zorgt daarnaast voor de uitgifte en inname van materialen aan de teamcoaches en trainers.

Verantwoording
Jaarlijks zorgt de materialen commissie voor een verslag van het afgelopen seizoen op het gebied van de aangeschafte materialen met daarbij een vooruitblik en begroting voor het komende seizoen. Deze wordt in juni aangeboden door HTZ aan de ALV waar er decharge over het afgelopen seizoen en goedkeuring voor het komende seizoen wordt gegeven. In juni wordt een eerste globale begroting opgesteld welke in juli, na de inname van materialen, verder wordt gedetailleerd.

Afbakening werkgebied
De materialen commissie beheert alle hockey technische materialen voor zowel de zaal- als de veldcompetitie. Hieronder vallen onder andere:

  • Ballen en ballentassen
  • Keepersuitrustingen (incl. strafcorner maskers, etc)
  • Algemene trainingsmaterialen (pilonnen, hoedjes, hoepels, knothockeysets)
  • Specifieke trainingsmaterialen t.b.v. keeperstraining
  • Mobiele veld goals

Materialen ten behoeve van de inrichting van het veld en de zaal behoren niet toe aan de materialencommissie (o.a. vaste goals en balken voor in de zaal). Ook materialen benodigd voor de (aankleding van) de kantine of materialen t.b.v. specifieke clubactiviteiten (partytent, prijzen, etc.) vallen niet onder het beheer van de materialencommissie. Wel kan het zo zijn dat dergelijke materialen, in overleg met de materialencommissie, in de materialenopslag worden opgeslagen. Daarnaast kan gebruik gemaakt worden van de contacten die de materialencommissie heeft met bestaande leveranciers.

 
05b Inrichting opslagruimte 
 

Alle materialen worden opgeslagen in de daarvoor bestemde, afgesloten opslagruimte in het clubgebouw. De opslagruimte is als volgt ingedeeld:

  • Rek met trainingsmaterialen en bolderkar Deze materialen worden per training door de trainer verzameld en in een bolderkar en naar het veld gebracht. Na afloop van de training worden deze materialen weer teruggezet in het rek.
  • Rek (of lockers) met keeperstassen per team In dit rek worden de keeperstassen en andere materialen per team opgeslagen. Ieder team kan zelf besluiten om wel/niet gedurende het seizoen van deze opslagruimte gebruik te maken. Voor de materialen voor de keeperstraining is een aparte locker (o.a. ballenkanon).
  • Afsluitbare voorraadkast In deze kast word de reserve voorraad van materialen opgeslagen. Deze kast is alleen toegankelijk voor de materialencommissie. 

 
05c Sleutelbeheer 
 

De materialenopslag is alleen toegankelijk voor trainers, teamcoaches (1 sleutel per team) en de materialencommissie. De voorraadkast is alleen toegankelijk voor de materialencommissie.

De sleutels worden aan het begin van het seizoen uitgereikt en na afloop van het seizoen weer ingenomen door de materialencommissie (zie ook onder uitgifte en inname van materialen). De materialencommissie houdt een lijst bij van de uitgegeven / ingenomen sleutels (zie bijlage "sleutellijst”)

 
05d Materialenoverzicht 
 

De materialencommissie streeft naar zoveel mogelijk standaardisatie van de gebruikte materialen. Er zijn standaard materialensets beschikbaar voor:

  • Veldtrainingen
  • Keeperstraining
  • Zaaltrainingen
  • Teamsets (veld)
  • Teamsets (zaal)

De samenstelling van deze sets is uitgewerkt in de bijlage "materialenoverzicht”. Naast deze standaard sets is er een algemene reservevoorraad, welke wordt beheert door de materialencommissie. 

 
05e Gebruik van trainingsmaterialen 
 

Alle trainingsmaterialen zijn beschikbaar in de materialenopslag in het clubgebouw. Deze materialen staan in een stelling. Het ballenkanon wordt opgeslagen in een aparte, afgesloten locker. Voor aanvang van de training worden de benodigde materialen door de hoofdtrainer gepakt en met behulp van een bolderkar naar het veld vervoerd. Na afloop van de training worden de materialen weer terug gezet op hun plek en wordt de (lege) bolderkar teruggezet.

Alle trainers ontvangen voor aanvang van het seizoen de sleutel van de materialenopslag en een instructie waarin staat hoe men om dient te gaan met de materialen en de materialenopslag. Deze instructie is ook zichtbaar op de deur van de materialenopslag. De sleutel van de locker van het ballenkanon wordt alleen uitgereikt aan de keeperstrainer en de hoofdtrainers. Alle sleutel(s) worden na afloop van het seizoen weer ingeleverd. 

 
05f Uitgifte en inname van teamsets 
 

De teamsets worden jaarlijks (voor aanvang van het veldseizoen), in het clubgebouw uitgegeven aan de (hoofd)coach van ieder team en worden na afloop van het seizoen (uiterlijk 30 juni) weer ingeleverd. De teamsets voor de zaal worden separaat uitgereikt en weer ingenomen. De coaches ontvangen een uitnodiging voor de uitgifte en inname van materialen. 

De teamcoaches zijn verantwoordelijk voor het beheer van materialen uit de teamsets gedurende het seizoen en zorgen ervoor dat de set compleet weer wordt ingeleverd.  Eventuele schade of vermissingen dienen gedurende het seizoen te worden gemeld bij de materialencommissie. Bij het overhandigen van de teamsets wordt een "uitgiftebrief materialensets coaches” besproken (zie bijlage) waarin de afspraken staan over het gebruik van de ter beschikking gestelde materialen. Bij de uitgifte worden ook de keepers uitgenodigd, zodat de keepersuitrusting kan worden gepast. De overeenkomst wordt door de betreffende coach ondertekend. 

 
05g Richtlijnen en tips voor het beheer van de materialen 
 
  • Maak afspraken met het team en de keeper in het bijzonder over het beheer van de materialen.
  • Laat de tas nooit onbeheerd achter. Zo voorkom je diefstal.
  • Tel de ballen na gebruik zodat je zeker weet dat ze er allemaal weer zijn en je nog op zoek kunt als er eentje ontbreekt. In de materialen opslag is een netje beschikbaar om ballen uit de sloot te halen.
  • Ruil geen spullen met andere keepers zonder de materialencommissie hiervan op de hoogte te stellen
  • Controleer de spullen regelmatig op slijtage. Let daarbij met name op beginnende scheuren in het schuimrubber van de legguards en klompen en op slijtage van de riempjes om de klompen. Controleer ook met name de helm of alles nog goed vast zit. Zorg voor je eigen veiligheid!
  • Meldt slijtage tijdig bij de materialencommissie en wacht niet tot het echt kapot is. Wij kunnen het dan nog tijdig herstellen of vervangen, zodat je bij de volgende wedstrijd geen probleem hebt. Ga ook niet zelf repareren of aanpassen (dus ook niet zelf tapen).
  • Laat de spullen niet nat in een tas liggen tot de volgende wedstrijd, maar zorg ervoor dat deze goed kunnen drogen (niet op de kachel) Dit voorkomt hele nare geurtjes en het verlengt de levensduur.
  • Maak de materialen met enige regelmaat zelf schoon. Ook dit voorkomt nare geurtjes en het verlengt de levensduur van de materialen. Legguards, klompen en handschoenen kun je met water (en eventueel een beetje neutrale zeep) afspoelen. De keepersbroek kun je wassen. Let wel goed op de wasvoorschriften en haal (indien mogelijk) de harde bescherming eruit.
  • Heb je vragen over de materialen dan kun je ons bereiken via [email protected]

Verzorg de spullen alsof ze van jezelf zijn! In de tas zit voor minimaal €1.000 aan materialen!!!

 
 
Mededelingen


Uitslagen
Clubprestaties
Statistieken Statistieken
deze weekdit seizoen
gewonnen gelijk verloren
Clubcompetitie
1.     Jongens D1
2.     Jongens D1 zaal
3.     Meisjes D1
4.     Trimhockey mixed
5.     Meisjes C1 zaal

Hele clubcompetitie